Czym jest marketing messenger?

Dowiedz się, co nadchodzi i jak firmy wdrażają już strategie marketingu Messenger, aby zwiększyć relacje z klientami w tym poście.

Jest jedna rzecz, na którą wszyscy właściciele firm mogą się zgodzić, to, że musisz zwracać się do swoich klientów w miejscach, w których już przebywają.

Jeśli Twoi klienci są miłośnikami sportu, którzy oglądają ESPN i kanał NFL, nie reklamowałbyś ich w HGTV i Lifetime, prawda?

Oczywiście nie.

Umieszczasz swoje reklamy w sieciach sportowych, w których zobaczysz swój rynek docelowy.

W skrócie dlatego Marketing Komunikacyjny ma stać się największym na świecie kanałem marketingowym w ciągu najbliższych 5-7 lat .

Messenger Marketingrzeczownik – działanie polegające na wykorzystaniu mobilnych platform czatowych w celu ułatwienia rozmów i handlu z potencjalnymi klientami.

Nie można zaprzeczyć, że odchodzimy od e-maili, SMS-ów i połączeń telefonicznych. Coraz częściej korzystamy z przyjaznych dla urządzeń mobilnych aplikacji typu Messenger, takich jak Facebook Messenger, iMessage i WhatsApp, aby pozostać w kontakcie z przyjaciółmi, rodziną, a nawet firmami.

To najszybszy, najłatwiejszy i najwygodniejszy sposób na dotarcie do kogoś.

Czy można się więc dziwić, dlaczego Facebook Messenger Marketing to najbardziej ekscytujący nowy kanał marketingowy, który pojawi się niebawem?

Zobacz, jak szybko aplikacje do wiadomości przewyższają sieci społecznościowe w miesięcznych aktywnych użytkownikach:

czym jest marketing messenger Czym jest marketing messenger? messenger marketing future img1 1 600x450 300x225Źródło: https://blog.bufferapp.com/messaging-apps

Stromość tej krzywej powinna ci coś powiedzieć: aplikacje do przesyłania wiadomości mają naturalnie ogromny urok.

Są zbyt łatwe i intuicyjne, aby ich nie używać .

A więc, co ma nadejść? W następnych 1700 słowach zamierzam rzucić nieco światła na przyszłość marketingu i aplikacji Messenger, a także kilka wskazówek na temat zaawansowanych narzędzi, które przygotowaliśmy dla ManyChat.

Zanim przejdziemy do przyszłości programu Messenger Marketing, porozmawiajmy o tym, co to jest i dlaczego jest tak ważne, aby Twoja firma zaczęła używać go do łączenia się z klientami.

Czym jest marketing Messenger?

Marketing messenger – marketing na czacie to nowy i coraz popularniejszy sposób komunikacji z potencjalnymi klientami, potencjalnymi klientami i klientami.

Jako kanał marketingowy ma większe zaangażowanie niż jakikolwiek inny kanał, w tym …

  • E-mail
  • Bezpośrednia poczta
  • Media społecznościowe
  • Powiadomienia push
  • Skywriting

Więc, co to znaczy? Mówiąc najprościej, oznacza to, że kiedy wyślesz swoim klientom wiadomość na Facebook Messenger, więcej osób otworzy, przeczyta i przejdzie w interakcję z twoimi wiadomościami.

Wiadomości te mogą być transmitowane na żywo (np. Rozmowa w czasie rzeczywistym pomiędzy przedstawicielem obsługi klienta a klientem) lub mogą być zautomatyzowane za pomocą chatbota (podobnie jak seria autoresponderów poczty e-mail). Ale w przeciwieństwie do poczty e-mail, która sprawiała wrażenie pracy dla większości ludzi, wiadomości na Facebooku są szybkie i łatwe w odpowiedzi.

W wyniku tego uzyskują wysoki współczynnik otwartości i klikalności.

Jeśli brzmi trochę jak marketing SMS, jesteś na dobrej drodze.

Jednak dzięki programowi Messenger Marketing możesz zrobić wiele rzeczy, których nie możesz za pomocą SMS-ów, takich jak wysyłanie pięknych wiadomości, które są dostarczane z klikalnymi przyciskami wezwania do działania (CTA), GIF-y, galeriami i wieloma innymi.

Zasadniczo program Messenger Marketing łączy natychmiastową dostawę i uwagę SMS-ów z atrakcyjnością i siłą automatyzacji poczty e-mail. Komunikator jest również bardziej osobisty niż e-mail, ale mniej inwazyjny niż SMS-y, zapewniając idealną równowagę dla firm, które chcą komunikować się z klientami.

A dzięki coraz większej liczbie integracji, możesz teraz łatwo i automatycznie dodawać kontakty programu Messenger do listy e-mailowej, rejestrować je na potrzeby webinarium i wiele więcej.

Co możesz zrobić dzięki marketingowi Messenger?

Piękno programu Messenger Marketing polega na tym, że nadal możesz wykonywać wszystkie czynności, do których przywykłeś w swoich działaniach marketingowych …

… sprawia, że ​​wszystko staje się łatwiejsze i bardziej efektywne.

Gdy ktoś wyśle ​​Ci wiadomość, zostanie automatycznie dodany do listy subskrybentów ManyChat. Stamtąd możesz dodać je do listy e-mailowej i kontynuować z nimi kontakt za pośrednictwem poczty e-mail.

Możesz wysyłać im treści, sprzedawać produkty, prosić o opinie i więcej – wszystko to w natywnej aplikacji Messenger.

Możliwość dodawania klikalnych przycisków wezwania do działania w komunikatorze zapewnia swobodę w dostosowywaniu marketingu posłańców do każdej firmy.

Na przykład zobacz, jak łatwo jest zarejestrować kogoś na seminarium:

czym jest marketing messenger Czym jest marketing messenger? messenger maretin facebook 242x300

W zależności od tego, który link klikniesz, chatbot Dereka może automatycznie zarejestrować Cię na webinarium, podać szczegóły dotyczące tego, jak wziąć udział, lub zaoferować przesłanie nagrania.

Możesz także użyć ManyChat, aby podzielić użytkowników i dowiedzieć się, jakie są ich zainteresowania,aby przedstawić im odpowiednie i spersonalizowane rekomendacje produktów:czym jest marketing messenger Czym jest marketing messenger? wiadomosc facebook maketing messenger 156x300

Lub po prostu użyj chatbota, aby dostarczyć białe papiery i inne treści o charakterze przewodników:

czym jest marketing messenger Czym jest marketing messenger? chatbot facebook 290x300

Nowoczesne firmy handlu elektronicznego używają marketingu posłańców do wysyłania wiadomości transakcyjnych (na komputerze lub komórce) – wysyłanie potwierdzeń zakupów, informowanie ludzi o wysyłce ich produktów itd.

Zobacz, jak Code & Quill, marka, która tworzy specjalne notebooki dla kreacji, wysyła wszystkie informacje, których klienci potrzebują o swoich zamówieniach:

czym jest marketing messenger Czym jest marketing messenger? wiadomosci chatbot facebook 300x270

czym jest marketing messenger Czym jest marketing messenger? marketing manychat 125x300

Oczywiście, jesteś już w stanie zrobić to wszystko poprzez e-mail. Ale e-maile są zimne i bezosobowe, a nawet najlepsze wydziały marketingu e-mailowego na świecie nadal uzyskują stawki otwarte poniżej 30%.

W przeciwieństwie do tego, wiadomości z Facebooka zapewniają Twojemu klientowi osobistą interakcję „jeden do jednego”, a obecnie stawki otwarte wynoszą około 85%. A jeśli mają pytanie, muszą tylko odpowiedzieć na twoją wiadomość – a ktoś z twojej firmy będzie mógł natychmiast odpowiedzieć.

I to jest wspaniałe w marketingu Facebook Messenger. Daje ci całą automatyzację, jakiej możesz chcieć, ale w sposób prywatny i osobisty. W rezultacie zapewnia mniejsze tarcie dla użytkownika końcowego, pomagając w rozwijaniu głębszych relacji z klientami.

To właśnie bezcelowe tarcie dla końcowego użytkownika, pomagające firmom rozwijać głębsze relacje z ich klientami – to nas napędzało, gdy budowaliśmy ManyChat; platforma może już to zrobić. Jednak w niedalekiej przyszłości zobaczysz firmy robiące jeszcze więcej niezwykłych rzeczy dzięki Marketingowi Messenger.

To, co najlepsze, jeszcze nadejdzie.

Aby rzucić okiem na to, co przyniesie przyszłość, wybierzmy się na szybką wycieczkę po świecie – gdzie teraz jest przyszłość aplikacji do obsługi wiadomości.

 

Przyszłość marketingu messengera

Wyobraź sobie, że właśnie spędziłeś noc w hotelu.

Po sprawdzeniu następnego ranka patrzysz na telefon i zauważasz powiadomienie z Facebook Messenger. Sprawdzasz to i widzisz, że hotel wysłał ci automatyczną wiadomość z pytaniem, w skali 1-5, jak twój pobyt był.

Jeśli odpowiesz 1-3, chatbot automatycznie zapyta cię, czy coś było nie tak i co może zrobić, aby poprawić. Jeśli odpowiesz, mówiąc o karaluchach znalezionych pod łóżkiem, przedstawiciel obsługi klienta natychmiast odpowiada na twoją wiadomość i przyznaje ci pobyt bezpłatny.

Jeśli odpowiesz 4 lub 5, chatbot automatycznie dziękuje i daje ci link do pozostawienia recenzji online. Mówią ci również, że w przyszłości możesz zarezerwować pokój, wysyłając mu wiadomość z datą i typem pokoju, który chcesz.

Czy nie brzmi to szybciej, łatwiej i wygodniej dla wszystkich zaangażowanych? (Szczególnie w porównaniu z koszmarem otwierania ciężkich e-maili graficznych i nawigowania w kiepsko zaprojektowanej witrynie internetowej w telefonie?) Oczywiście sieć hotelowa będzie mogła przechowywać dane z tej konwersacji w systemie centralnym i wykorzystywać ją do zapewnienia lepszej jakości usługa w przyszłości.

W skrócie, takie scenariusze są przyszłością dla marketingu Messenger.

Będziesz mógł skonfigurować chatboty, które automatycznie wysyłają wiadomość na podstawie ostatniej interakcji osoby z Twoją firmą – bez względu na to, czy oglądasz film, dokonujesz zakupu, przeglądasz określoną stronę produktu w swojej witrynie … czy ją nazywasz.

Gdy ktoś musi się z Tobą skontaktować, nie będzie odwiedzać Twojej witryny. Zamiast tego wyślą ci wiadomość na Facebooku. Messenger stanie się Twoim jedynym punktem interakcji z klientami – jedynym miejscem, w którym mogą z łatwością skontaktować się z Tobą w dowolnym momencie, gdy masz pytanie, potrzebujesz pomocy lub po prostu chcesz dokonać zakupu (który będą mogli również zrobić bezpośrednio za pośrednictwem Messengera).

Potężne nowe funkcje dostępne w ManyChat

Nie mogę jeszcze podać zbyt wielu szczegółów … ale powiedzmy, że mamy wiele naprawdę ekscytujących nowych narzędzi i funkcji wychodzących na ManyChat.

Pierwszym z nich jest zupełnie nowy sposób na stworzenie swoich doświadczeń na Facebooku Messenger dzięki wszechstronnemu i łatwemu w użyciu kreatorowi, który pomoże Ci wizualizować konfigurację logiki i sekwencji za swoimi chatbotami. Wbudowane w to nowe narzędzie przyjdzie zestaw intuicyjnych analiz, które uprości proces optymalizacji kampanii Facebook Messenger.

Pracujemy również nad bardziej wyrafinowanymi i solidnymi systemami e-commerce, które pomogą sprzedawcom internetowym generować większą sprzedaż, zapewniając jednocześnie lepszą obsługę klienta przez Facebook Messenger.

Lepsze funkcje czatu na żywo są już w drodze, podobnie jak cały szereg czynników uruchamiających i automatyzacji, które pomagają zmaksymalizować sprzedaż i przychody, zapewniając jednocześnie bezproblemową obsługę dla klientów.

Chcesz rozwijać swoją firmę dzięki marketingowi Messenger?

Nie popełniaj błędów: Facebook Messenger Marketing będzie wielkim kanałem marketingowym dla wszystkich – konsultantów, firm e-commerce, sklepów z cegłami, osób publicznych i celebrytów, organizatorów imprez i innych – w najbliższej przyszłości.

Każdy może skorzystać na integracji Facebook Messenger z ich strategią marketingową. Biorąc pod uwagę szybkość, z jaką program Messenger Marketing rośnie, im szybciej, tym lepiej .

Jeśli nie chcesz uniknąć przegapienia największej okazji marketingowej na horyzoncie, pierwszym krokiem jest zarejestrowanie się na darmowe konto ManyChat. To szybkie, łatwe i bezpłatne rozpoczęcie pracy.

 

Tłumaczenie artykułu :https://blog.manychat.com/the-future-of-messenger-marketing/

Related Posts