Dotrzyj do większej grupy odbiorców dzięki dostosowaniu treści do poszczególnych generacji!

Rozwój technologii, powszechnie dostępny Internet oraz urządzenia mobilne sprawiły, że obecnie z mediów społecznościowych korzystają wszystkie grupy pokoleń. Dlatego podczas planowania strategii zespołu, prezentowanej w social media trzeba wziąć pod lupę każdą z generacji, aby dotrzeć do pożądanych odbiorców w każdym wieku. Problemem jest jednak fakt, że każde z nich ma swoją specyfikę, komunikuje się w nieco inny sposób, a konstruowanie treści, które do nich trafiają wymagają znajomości ich potrzeb.

Najbardziej zróżnicowanym generacyjnie portalem jest Facebook. Obecnie jest na tyle popularny, że są na nim obecne zarówno wnuki, jak i dziadkowie. Więcej niż co trzeci senior powyżej 60 roku życia posiada konto na Facebooku. Jeżeli targetem są osoby starsze, Facebook to najwłaściwszy kanał social media do prezentowania treści o zespole. Osoby z przedziału 18-29 lat znajdziemy na Instagramie. Już blisko połowa mniej osób w wieku 30-49 jest interesowana serwisem, a u osób powyżej 60 roku życia jest to zaledwie 5 procent. W przypadku Twittera różnica pomiędzy użytkownikami nie jest tak spektakularna i używają go w podobnym stopniu osoby z wszystkich grup wiekowych.

Ze względu na różne przyzwyczajenie oraz odmienny stopień przystosowania do nowych technologii poszczególne pokolenia efektywnie konsumują informacje zaprezentowane w danych formatach. Najstarsi preferują treści słowne, a najmłodsi zaś – oglądanie treści video.

Do starszych odbiorców (60+) możemy dotrzeć za pomocą targetowanych reklam na Facebooku, gdyż licznie z nich korzystają. Zainteresujemy ich za pomocą wartościowych artykułów na blogach, publikując recenzje, czy ciekawe notki o zespole. Niezbędny jest wysokiej jakości content, który zechcą przeczytać. Zainteresują się także wideo zawierającym szczegółowe informacje i utrzymanym w stosunkowo powolnym tempie. Używają także e-maili, a więc taki sposób przekazania im treści także się sprawdzi. Ze względu na dawne czasy i sposób wychowania starają się oni także być oszczędni, a więc przemówią do nich zniżki np. na płyty CD oraz wszelkie rabaty, które sprawią, że pojawi się szansa na oszczędność.

W przypadku osób w wieku 40-59 lat, Facebook także jest niezwykle efektywnym kanałem komunikacji. 78,8 procent osób z tej grupy wiekowej pobiera i ogląda wideo w sieci, a więc konstruowanie komunikatów skierowanych do nich w taki sposób może przynieść zamierzone efekty. Preferowaną formą komunikacji jest także e-mail, z którego na szeroką skalę korzystają. Znajdziemy ich także na Twitterze, gdzie aktywnie działa 8,5 miliona użytkowników w tym przedziale wiekowym.

Millenialsi są bardzo aktywnym pokoleniem w mediach społecznościowych, dlatego znajdziemy ich nie tylko na Facebooku, ale i wszelkich popularnych aktualnie serwisach oraz aplikacjach. Zainteresuje ich także UGC, czyli wszelkie blogi, chaty, tweety i zdjęcia to sposób na przyciągnięcie ich uwagi. Użycie smartfonów przez ową grupę jest bardzo duże, dlatego mobile marketing odgrywa istotną rolę. Podobnie jak wszelkie formaty wideo oraz trend real-time wideo, który oznacza, że aplikacje takie jak Snapchat to miejsca, w których warto być.

Dla najmłodszych użytkowników media społecznościowe są naturalnym środowiskiem komunikacji, a platformy takie jak Facebook, Snapchat, Twitter czy inne powiązane aplikacje powinny być głównym kanałem, na którym prowadzone są działania skierowane do nich. Krótkie formaty wideo i GIFY-y to interesujące sposoby na przekazanie im informacji. Przepadają oni także za quizami i ankietami, a więc takie formy aktywizacji ich w sieci mogą przynieść obustronne korzyści. To, co bawi najmłodsze pokolene to memy. Zespoły mogą więc w ten sposób zdobyć ich serca, a wszelkie graficzne formy komunikacji, które w naturalny sposób przyciągają ich uwagę są efektywną formą przekazu.