Dotrzyj do większej grupy odbiorców dzięki dostosowaniu treści do poszczególnych generacji!

Jak pobrać fakturę z Facebooka?
24 września 2017
Promowanie postów na Facebooku – czy warto?
3 października 2017

Dotrzyj do większej grupy odbiorców dzięki dostosowaniu treści do poszczególnych generacji!

targetowanie na facebooku Dotrzyj do większej grupy odbiorców dzięki dostosowaniu treści do poszczególnych generacji! 170926 0001

Rozwój technologii, powszechnie dostępny Internet oraz urządzenia mobilne sprawiły, że obecnie z mediów społecznościowych korzystają wszystkie grupy pokoleń. Dlatego podczas planowania strategii zespołu, prezentowanej w social media trzeba wziąć pod lupę każdą z generacji, aby dotrzeć do pożądanych odbiorców w każdym wieku. Problemem jest jednak fakt, że każde z nich ma swoją specyfikę, komunikuje się w nieco inny sposób, a konstruowanie treści, które do nich trafiają wymagają znajomości ich potrzeb.

Najbardziej zróżnicowanym generacyjnie portalem jest Facebook. Obecnie jest na tyle popularny, że są na nim obecne zarówno wnuki, jak i dziadkowie. Więcej niż co trzeci senior powyżej 60 roku życia posiada konto na Facebooku. Jeżeli targetem są osoby starsze, Facebook to najwłaściwszy kanał social media do prezentowania treści o zespole. Osoby z przedziału 18-29 lat znajdziemy na Instagramie. Już blisko połowa mniej osób w wieku 30-49 jest interesowana serwisem, a u osób powyżej 60 roku życia jest to zaledwie 5 procent. W przypadku Twittera różnica pomiędzy użytkownikami nie jest tak spektakularna i używają go w podobnym stopniu osoby z wszystkich grup wiekowych.

Ze względu na różne przyzwyczajenie oraz odmienny stopień przystosowania do nowych technologii poszczególne pokolenia efektywnie konsumują informacje zaprezentowane w danych formatach. Najstarsi preferują treści słowne, a najmłodsi zaś – oglądanie treści video.

Do starszych odbiorców (60+) możemy dotrzeć za pomocą targetowanych reklam na Facebooku, gdyż licznie z nich korzystają. Zainteresujemy ich za pomocą wartościowych artykułów na blogach, publikując recenzje, czy ciekawe notki o zespole. Niezbędny jest wysokiej jakości content, który zechcą przeczytać. Zainteresują się także wideo zawierającym szczegółowe informacje i utrzymanym w stosunkowo powolnym tempie. Używają także e-maili, a więc taki sposób przekazania im treści także się sprawdzi. Ze względu na dawne czasy i sposób wychowania starają się oni także być oszczędni, a więc przemówią do nich zniżki np. na płyty CD oraz wszelkie rabaty, które sprawią, że pojawi się szansa na oszczędność.

W przypadku osób w wieku 40-59 lat, Facebook także jest niezwykle efektywnym kanałem komunikacji. 78,8 procent osób z tej grupy wiekowej pobiera i ogląda wideo w sieci, a więc konstruowanie komunikatów skierowanych do nich w taki sposób może przynieść zamierzone efekty. Preferowaną formą komunikacji jest także e-mail, z którego na szeroką skalę korzystają. Znajdziemy ich także na Twitterze, gdzie aktywnie działa 8,5 miliona użytkowników w tym przedziale wiekowym.

Millenialsi są bardzo aktywnym pokoleniem w mediach społecznościowych, dlatego znajdziemy ich nie tylko na Facebooku, ale i wszelkich popularnych aktualnie serwisach oraz aplikacjach. Zainteresuje ich także UGC, czyli wszelkie blogi, chaty, tweety i zdjęcia to sposób na przyciągnięcie ich uwagi. Użycie smartfonów przez ową grupę jest bardzo duże, dlatego mobile marketing odgrywa istotną rolę. Podobnie jak wszelkie formaty wideo oraz trend real-time wideo, który oznacza, że aplikacje takie jak Snapchat to miejsca, w których warto być.

Dla najmłodszych użytkowników media społecznościowe są naturalnym środowiskiem komunikacji, a platformy takie jak Facebook, Snapchat, Twitter czy inne powiązane aplikacje powinny być głównym kanałem, na którym prowadzone są działania skierowane do nich. Krótkie formaty wideo i GIFY-y to interesujące sposoby na przekazanie im informacji. Przepadają oni także za quizami i ankietami, a więc takie formy aktywizacji ich w sieci mogą przynieść obustronne korzyści. To, co bawi najmłodsze pokolene to memy. Zespoły mogą więc w ten sposób zdobyć ich serca, a wszelkie graficzne formy komunikacji, które w naturalny sposób przyciągają ich uwagę są efektywną formą przekazu.