Przekonałem się do podcastów. Towarzyszą mi przy wielu codziennych czynnościach – od prowadzenia samochodu po… zmywanie garów. Pomagają aktualizować wiedzę, być na bieżąco z nowinkami. W końcu nie zawsze mogę sobie pozwolić na czytanie artykułów branżowych w ciągu dnia. 

Dlatego wybrałem dla Ciebie moje ulubione podcasty o marketingu (i nie tylko). Każdy podcast na liście krótko opisuję oraz polecam jeden odcinek, który szczególnie zapadł mi w pamięć, a Tobie pomoże poczuć klimat danej audycji.

Miłego słuchania!

 

Amy Porterfield

Jedna z bardziej znanych ekspertek od marketingu online. Mam mieszany stosunek do jej audycji. Z jednej strony bardzo sobie cenię dobór tematów, konsekwencję czy jakość produkcyjną.

 

Z drugiej, nie będę ukrywał, często jestem rozczarowany zawartością – zdecydowanie jest to podcast dla osób początkujących (przynajmniej w moim odczuciu).

 

Warto go jednak znać z dwóch powodów: Amy zaprasza ciekawych gości (w tym specjalistę od reklam na Facebooku, Ricka Mulready’ego, co mnie szczególnie zainteresowało) oraz potrafi zmotywować do działania.

Polecany odcinek: Get your content house in order

 

Copyblogger FM

Audycja jednego z najbardziej znanych serwisów o copywritingu. Dziś mocniej skupiający się na content marketingu (któż się na nim teraz na skupia), ale zdecydowanie warty uwagi, jeżeli interesuje Cię operowanie słowem w różnych jego wymiarach. 

Polecany odcinek: Jak pokonać strach przed sprzedawaniem

 

Więcej niż oszczędzanie pieniędzy

Michała Szafrańskiego – najpopularniejszego polskiego blogera piszącego o finansach – przedstawiać nie trzeba (choć właśnie to zrobiłem). Niech Was nie zmyli nazwa. To coś więcej niż audycja o oszczędzaniu czy zarządzaniu finansami.

 

Michał dobiera znakomitych gości ze świata biznesu i nie tylko, którzy dzielą się swoimi spostrzeżeniami i radami. Sam również jako przedsiębiorca ma niejedno do powiedzenia, na przykład w zakresie narzędzi do marketingu internetowego.

Polecany odcinek: Jak przeprowadzić skuteczną kampanię PR w mediach

 

Mała Wielka Firma

Pierwszy podcast jaki kiedykolwiek odpaliłem. Nie znam historii polskiego podcastingu, ale chyba również jeden z najstarszych – przynajmniej w biznesowej odsłonie.

 

Przesłuchałem wszystkiego jego odcinki – a trochę ich jest! Marek Janowski, a kiedyś również i Paweł Tkaczyk jako współprowadzący, opowiadali o tworzeniu i prowadzeniu firmy: od organizacji pracy po marketing oczywiście. Z czasem podcast ewoluował – dziś są to głównie wywiady z gośćmi.

Polecany odcinek: bezczelnie i nieskromnie polecę ten, którego byłem gościem: Docieranie do klientów B2B przez Facebooka

 

Social Media Examiner

Jak rozbujać profil na Instagramie. Czym kręcić wideo pod społecznościówki. Jak promować lokalny biznes na Facebooku. Michael Stelzner i jego goście zadbają o to, byś poznał odpowiedzi na wszystkie te pytania. Zawsze jestem pod wrażeniem, że otwiera podcast dokładnie tymi samymi zdaniami i z niemal identyczną intonacją za każdym razem 😉

 

Poziom? Zróżnicowany. Bywają odcinki wymagające uwagi i skupienia (głównie poświęcone analityce), ale nie brak też banałów. Warto jednak, bo nawet opowiadający najbardziej oczywiste rzeczy gość potrafi między zdaniami przemycić perełkę, dla której warto wysłuchać całej audycji. 

Polecany odcinek: What marketers need to know about Google Tag Manager

 

The Science of Social Media

Kolejna pozycja na liście poświęcona mediom społecznościowym. Tym razem prosto od Buffera – narzędzia do zarządzania wieloma profilami, które polecałem w swoim e-booku o darmowych narzędziach marketingowych.

 

Do audycji przyciąga mnie nieoczywisty dobór gości: niekiedy są to biznesmeni, innym razem marketerzy w ciekawych firmach (jak The Next Web), innym razem twórcy innowacyjnych projektów np. społecznych. Warto dać szansę.

Polecany odcinek: I left Google to build Tech Ladies 

 

ConversionCast

Skoro mowa o podcastach twórców internetowych narzędzi, ConversionCast jest kolejnym z nich. Stoją za nim twórcy LeadPages. To o tyle ciekawa audycja, że cały pierwszy sezon składa się z odcinków, w których swoimi doświadczeniami dzielą się pracownicy firmy.

 

Poznajemy więc od wewnątrz taktyki i techniki, które działają na ich przykładzie – od reklam na Facebooku po optymalizację strony.

Polecany odcinek: How to use SEO to boost conversions

 

Call To Action

Bardzo ciekawy podcast, ponieważ każdy odcinek jest studium przypadku. Poznajemy historię testu, metody optymalizacji, ciekawego growth hacku i następnie możemy zaaplikować to w swoim biznesie. Taka jest idea twórców (Unbounce) – rady, które można od razu wdrożyć.

Polecany odcinek: Hotjar Success Story

 

UX and Growth

Identyczne założenia przyświecają twórcom tego podcastu. By porównać sposób podejścia do tworzenia audycji, linkuję również do odcinka, w którym o swoich praktykach w zakresie konwersji opowiadają twórcy Hotjar! 

Polecany odcinek: How design impact conversion

 

Prawo dla kreatywnych

Wojciech Wawrzak to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i aktywnych młodych prawników, a jego podcast (oraz cała internetowa działalność) skupia się na edukacji w zakresie prawa w sieci. Szczególnie przydatne dla marketerów.

Polecany odcinek: Czy można wysłać zapytanie o zgodę na przesłanie oferty?

 

Jacek Kłosiński

Najmłodszy stażem podcast w tym zestawieniu, ale warto udzielić mu kredytu zaufania. Jacka znam, uwielbiam i szanuję. Świetny człowiek prywatnie, a jeśli chodzi o blogowanie – myślę, że wzór do naśladowania dla wielu. Koncentruje się na produktywności i zarządzaniu sobą w czasie. 

Polecany odcinek: Co zrobić, kiedy nie możesz zabrać się za pracę

 

Tyle ode mnie! Jeśli znasz ciekawy podcast godny polecenia – podziel się nim w komentarzu. Znajdzie się na moim telefonie miejsce na jeszcze jedną audycję. Gorzej może być z czasem, ale kto wie, może da się pogodzić słuchanie z jakimś innym domowym obowiązkiem.

 

Tymczasem… do przeczytania!

Artur Jabłoński

Artykuł Podcasty o marketingu i nie tylko – 11 ciekawych propozycji pochodzi z bloga ArturJablonski.com.

Related Posts